divendres, 5 d’octubre del 2012

Carta oberta al senyor Puigneró


Fa pocs dies en Jordi Puigneró, 2n Tinent d'alcalde i Regidor de Recursos Humans de l'Ajuntament de Sant Cugat, va escriure al seu Twitter dues piulades contra els treballadors i treballadores municipals. Les piulades, que podeu veure a les imatges, eren demagògiques, tendencioses i, fins i tot, indignes d’una persona amb el càrrec que ostenta.
Com a conseqüència d’això una companya de l’Ajuntament li ha dirigit la carta oberta que us copiem a continuació. Cal dir que una versió reduïda de la mateixa també ha sortit publicada al Tot Sant Cugat d’avui 5 d'octubre.

Carta oberta al Senyor Puigneró.

Divendres el Tot Sant Cugat informa de les mobilitzacions del personal de l’Ajuntament. El Sr. Puigneró respon a través del “twitter” el següent:

"reclamen treballar menys i tenir més dies per assumptes propis... estaria bé que els ciutadans ho sapiguessin..."

"protesten, entre d'altres coses perquè hauran de treballar 30 minuts més cada dia... què us sembla?"

Referent al comentari al seu “twitter” vull explicar-li el que ha estat el meu “currículum” aquests quasi 30 anys que treballo en aquest Ajuntament.

Em vaig incorporar a l’any 1983 al departament de Comptabilitat en la categoria d’auxiliar administrativa, després de superar unes proves de  selecció de més de 200 candidats. Anys més tard vaig haver de passar per unes oposicions i a partir de llavors sóc funcionària de carrera. Actualment ostento el càrrec de cap de negociat de comptabilitat.

Li vull dir que he invertit molt en aquest Ajuntament , fins i tot m’he deixat  literalment la pell. Per necessitats del meu lloc de treball:
He treballat  moltes tardes quan els meus fills  encara eren petits, els havia de deixar amb un cangur, que naturalment  tenia un cost econòmic i personal, ja  que era temps robat per poder  estar amb ells, i a canvi treballava a l’Ajuntament sense cobrar ni un duro. A més les hores que acumulava me les treien totes a final d’any.
He treballat  caps de setmana, nits i m’he emportat feina a casa.
He pagat de la meva butxaca cursos d’informàtica (sempre a les tardes) per millorar els meus coneixements.
He hagut d’adaptar les meves vacances a les necessitats de l’Organització amb perjudici  propi.
He fet feines molt per sobre de la meva categoria .
Tot això ho puc demostrar amb documentació i testimonis.

I també vull que sàpiga que el meus cas no és un cas aïllat sinó el de  molts treballadors i treballadores d’aquest Ajuntament que tenen un historial molt similar al meu. Així doncs no ha estat fruit de la casualitat haver guanyat diversos premis algun d’ells internacional ( Premi a la transparència, ......) sinó que és mèrit de tot el capital humà de  l’Ajuntament.

M’he pres l’Ajuntament com si fos la meva pròpia empresa, i he treballat sempre amb la il·lusió i motivació d’estar fent un  bon servei al ciutadà .
Ara estic trista.
Trista perquè estem perdent  molts drets que hem adquirit amb molt d’esforç i sacrifici.
Trista perquè aquests drets adquirits, sempre com compensació d’alguna retallada, havien millorat  substancialment  les condicions de treball tan precàries que tenien els empleats dels serveis públics.
Trista perquè tinc la sensació que estem en una situació de total indefensió .
Però sobretot estic trista en veure les seves declaracions que entenc desvirtuen la realitat i creen una imatge publica del funcionariat equivocada.

Sr.Puigneró als empleats públics no ens preocupa treballar més, estem disposats a fer sacrificis però no estem disposats a ser sacrificats, en la mesura en que ens volen retallar drets inclús més enllà dels que consten al Decret  del Sr.Rajoy.
A mi en prou feines em queden dos anys per jubilar-me i em sap molt greu haver de marxar amb aquest sentiment , però estic molt més preocupada  pel futur que espera als meus companys.
Sr. Puigneró en aquest Ajuntament hi treballa un equip humà jove, molt preparat, ben format, amb ganes de treballar i molt compromès, si us plau no els menyspreï no s’ho mereixen.
Tot i això  treballaré i lluitaré fins l’últim dia perquè és la meva obligació i el meu tarannà, amb la satisfacció d’haver fet tot el que he estat capaç per aquest Ajuntament i a la ciutadania.
Només em queda dir-li que desitjo de tot cor que quan vostè es jubili pugui fer-ho  havent recuperat tots aquests drets que ara han decidit  retallar.

Salutacions

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada