El Govern
de la Generalitat ha impulsat un pla de reforma de l'Administració de la
Generalitat i del seu sector públic, que té com a objectiu assegurar a l’administració
catalana el conjunt de valors d’eficàcia, eficiència, transparència,
rendició de comptes, innovació, flexibilitat i participació.
La CGT està totalment d'acord amb l'enunciat de
l'objectiu del Pla, però rebutja de ple els termes en què es defineixen alguns
dels seus eixos, com el tractament dels Recursos Humans o la col·laboració
publico-privada, que emmascara la privatització dels serveis públics.
La CGT
sempre ha defensat la prestació dels serveis públics per part d'empleats
públics qualificats que treballen des de la independència professional, per
garantir la igualtat de tracte del conjunt de la ciutadania i l'eficiència dels
serveis. A més, la privatització dels serveis públics:
- implica la
precarització de les condicions laborals dels treballadors del sector
privat, que paulatinament s'aniran estenent als treballadors públics.
- comporta una progressiva
reducció dels serveis i plantilles.
- obeeix a una estratègia
neoliberal que vol canviar l'actual model de gestió: el ciutadà ja no és
un subjecte receptor de drets públics sinó un subjecte receptor de
serveis. I "dret" i "servei" no signifiquen el mateix.
Si la Generalitat és l'administració on ens hem
d'emmirallar pel futur del nostre país, exigim als nostres polítics el compromís amb la ciutadania de prestar
els serveis públics des de l'administració amb personal qualificat i
independent, inclòs el personal directiu.
El sector
privat no pot prestar amb la mateixa qualitat els serveis públics, alguns
d'ells deficitaris, perquè ho fa prioritzant el benefici empresarial front a
l'interés públic. I la CGT lluita per uns serveis públics de qualitat i
està totalment en contra d'aplicar més austeritat i més retallades en detriment
dels drets socials de la ciutadania.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada