divendres, 19 de desembre del 2014

Acords de la Mesa General de Negociació

En referència al correu d’11 de desembre on Recursos Humans feia arribar al personal municipal els darrers acords adoptats a les meses de negociació, la Secció Sindical de la CGT a l’Ajuntament de Sant Cugat manifesta el següent:

Com haureu comprovat, la CGT no ha signat alguns dels acords de la Mesa General de Negociació de Matèries Comunes (MGNMT) que sí han signat CCOO i UGT. Tot seguit, us expliquem breument el per què:

1.-Acord de la MGNMT relatiu a les bases de procediment de redistribució d’efectius en situacions de màxima urgència per al personal de l’Ajuntament i de l’IGEPESI.


L’organització pot necessitar cobrir vacants en situacions urgents. No obstant, tot i que podem estar d’acord amb el fons, no ho estem en els termes proposats per Recursos Humans doncs:

·         Un dels supòsits és la manca de planificació, un gran colador per justificar qualsevol proposta per triar algú a dit en 48 hores sense fer un procés selectiu ni previ ni posterior a la urgència en lliure concurrència (com diu l’art. 10 de l’EBEP)
·         Si el nomenament s’amplia de 6 mesos a 12, no determina qui ha de negociar-ho ni en quines condicions.
·         Recursos Humans no reclama periòdicament  al personal municipal les seves titulacions acadèmiques. Sospitem que la base de dades no està actualitzada i que Recursos Humans només proposarà a les persones que hagin lliurat les seves titulacions.
·         L’inclusió  a l’acord del personal de l’IGEPESI resulta ambigua.  Recordem que només el personal transferit a l’institut pot optar a promocions de l’ajuntament. Les persones contractades directament per l’Institut no adquiriran, en cap cas, el caràcter de funcionari o personal laboral de l’Ajuntament. (veure estatuts IGEPESI adjunts, arts. 33.5, 33.8 i 33.9).

2.-Acord de la MGNMT relatiu a la regularització del personal temporal


El posicionament de la CGT ja va quedar expressat en el articles següents:


3.-Acord de la MGNMT relatiu a la regularització dels conserges de la seu de l’ajuntament


Aquesta proposta s’empara en un acta d’Inspecció que l’únic que conclou és que ambdues parts arribaran a un acord.

Estem totalment d’acord en revisar el col·lectiu dels conserges a l’esmentada comissió, però cal revisar tots els col·lectius i planificar els increments salarials de TOTHOM, si escau. Analitzar aïlladament col·lectius sense generar una taula salarial coherent ens portarà al mateix punt de partida anterior al 2008: una taula salarial incoherent i injusta.  A més, l’organització ha invertit  innombrables hores de directius, tècnics, informes Diputació i hores de personal com per llençar-ho tot a les escombraries. Fet que considerem exigible quan a responsabilitat política en matèria de Recursos Humans.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada