Manifest
Un desafiament als barris més castigats per la
precarització, l’atur i les retallades
Aquesta pujada del preu del transport implica un nou desafiament cap als veïns
i usuaris, que observen que mentre l’Administració retalla serveis, retira
ajudes i desnona famílies, castiga la gent que utilitza el transport públic,
l’únic del qual disposa per anar a estudiar, treballar o per cercar feina.
Un servei públic que funciona com una empresa
El bitllet més venut, la T-10, ja té un cost de 10,30€ (1 zona) i 43,55€ (6 zones). Això significa un 5,10% i un 4,9% més que l’any anterior, respectivament, i un 71% més que fa deu anys. La T-50/30 ja costa 42,50€ (1 zona), una pujada del 8,4%. Aquest augment continuat de les tarifes que afecta a totes les zones i molt per sobre dels increments de l’IPC, converteix el transport públic, pagat per tothom a través dels impostos, en un luxe per als usuaris i en un autèntic transvasament de fons públics cap a les empreses que el gestionen.
Tot això succeeix mentre s’eliminen línies d’autobús, s’elimina el bus de barri els diumenges i festius i, des de l’any 2007, s’ha anat reduint un 10% el servei d’autobús entre setmana i un 25% els caps de setmana.
ATM, direcció de TMB i Xavier Trias: les raons per les quals s’apuja el preu del bitllet
Mentre repaguem el transport públic, l’empresa TMB que gestiona l’autobús i el metro –tal com ho han denunciat reiteradament els seus treballadors/es– manté una opacitat absoluta sobre el seu pressupost i sobre el sou dels 603 membres de l’equip directiu, ja que tenen un salari fora de conveni i totalment desconegut, a més dels cotxes oficials de què gaudeixen. A més, continua mantenint-se en secret el motiu pel qual tants excàrrecs públics de PSC i CiU acaben ocupant llocs dins d’aquesta direcció.
Un servei públic que funciona com una empresa
El bitllet més venut, la T-10, ja té un cost de 10,30€ (1 zona) i 43,55€ (6 zones). Això significa un 5,10% i un 4,9% més que l’any anterior, respectivament, i un 71% més que fa deu anys. La T-50/30 ja costa 42,50€ (1 zona), una pujada del 8,4%. Aquest augment continuat de les tarifes que afecta a totes les zones i molt per sobre dels increments de l’IPC, converteix el transport públic, pagat per tothom a través dels impostos, en un luxe per als usuaris i en un autèntic transvasament de fons públics cap a les empreses que el gestionen.
Tot això succeeix mentre s’eliminen línies d’autobús, s’elimina el bus de barri els diumenges i festius i, des de l’any 2007, s’ha anat reduint un 10% el servei d’autobús entre setmana i un 25% els caps de setmana.
ATM, direcció de TMB i Xavier Trias: les raons per les quals s’apuja el preu del bitllet
Mentre repaguem el transport públic, l’empresa TMB que gestiona l’autobús i el metro –tal com ho han denunciat reiteradament els seus treballadors/es– manté una opacitat absoluta sobre el seu pressupost i sobre el sou dels 603 membres de l’equip directiu, ja que tenen un salari fora de conveni i totalment desconegut, a més dels cotxes oficials de què gaudeixen. A més, continua mantenint-se en secret el motiu pel qual tants excàrrecs públics de PSC i CiU acaben ocupant llocs dins d’aquesta direcció.
- Hem de continuar empassant-nos i patint que any
rere any ens facin pagar més car el transport públic?
- Hem de continuar pagant els excessos abusius de
les empreses que gestionen el servei de transport metropolità?
Per aquestes raons, des de STOP PUJADES TRANSPORT PÚBLIC, exigim:
- La retirada de l’augment del 2014 i congelació
del preu del transport públic d’acord amb les tarifes del 2013
- Convocatòria d'una taula social per fixar
tarifes i criteris, un cop aplicada la retirada de l'augment de preus de
2014
Vols adherirte al manifest?
- Envia'ns un mail a stoppujadestransport@gmail.com
- Envia'ns un missatge directe des del compte
del col·lectiu a twitter a @stoppujades
- Envia'ns un missatge privat des del compte del
col·lectiu a facebook a la
fan page
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada